mandag den 22. marts 2010

Stuck with second best....

Mandag ramte med bittersød kraft kl 0630 som den første time efter heftigt regnvejr ..... nulstillet efter en fantastisk weekend - klar til at lægge Verden ned. Obama vandt - Wozniacki tabte! Godt for Amerikanerne det ikke var omvendt!

Og nu sidder jeg på kontoret, stener med udsigt over Kbh og lytter til et rigtig fedt dansk band - LastBandAlive (det er de ikke, men godt navn alligevel ikk´?) - de har det hér nummer, hvor de filosoferer over at være "stuck with second best"..... "When I´m not with you girl I must confess, I get this feeling of being stuck with loneliness - but when I´m with you girl I must confess, I sometimes wonder if I got stuck with second best"! Nedfælet på en skærm ser det måske lidt banalt ud, men det er melodisk og rytmisk skruet rigtig fedt sammen, så det rammer på et højere niveau.... Jeg er nu helt sikker på at jeg ikke er "stuck with second best"! Hverken det ene eller det andet eller tredje eller fjerde sted..... Og er det iøvrigt ikke, når alt kommer til alt, helt ok, at lande i Top 2, hvis det med tiden viste sig , at det var dér, man var? Eller Top 3, 4, 5..... Fuck it - hvorfor bruger jeg overhovedet tid på at tænke på det? Anyway - det er et fedt band og en go´ sang og der er flere gode - tjek dem på http://www.myspace.com/lastbandalive

Apropos Top 2 - er det optur, at Burhan G´s nye single "Mest Ondt" med skønne Medina på featuring, stædigt holder sig Nr 2 på iTunes top-songs for 2 uge i træk. Det er et kongenummer og fantastisk når publikum er enige i dén betragtning. Det er skrevet af Burhan og Sarah West og Burhan har selv produceret nummeret..... Wonderkid!

Jeg skal til Dizzy Mizz Lizzy koncert i Odense på fredag...... wuuaaahhhhhh det kan kun blive guddommeligt! Har det helt ekstremt specielt med Dizzy og perioden de eksisterede i. For det første, ankom jeg til Kbh, musikbranchen og EMI-Medley (der udgav deres plader) til Dizzy drønet i foråret ´94. Min første Roskilde Festival, var dén hvor Tim havde fødselsdag og de bogstaveligt talt væltede den daværende Grøn Scene (nu Arena) - jeg forstod som nyankommen til musikkens Mekka, INTET af hvad der foregik bagved.... jeg er kommet efter det sidenhen - i ekstrem grad endda - men jeg vidste, at musikken rørte mig mere end noget andet dansk siden Gasolin. For det andet, skal jeg dele det med mine 2 brødre! Så derfor....... billetterne er købt på almindelig vis, jeg føler mig uberørt af musikbranchen og skal til koncert som i gamle dage.... ingen korslagte arme, ingen distance og ingen egotrip - kun 100% hengivenhed til musikken og dét fælleskab man har med resten af salen og bandet. Dér hvor drømmene og branderterne bliver guddommelige og benzinen til, at mandag morgen pludselig gi´r mening.

2 kommentarer:

  1. Cool link du laver der med Stuck with second best, dem må jeg høre. En vandrehistorie fra tresserne fortæller om een eller anden duel mellem Krustjof og Kennedy, som falder ud til Kennedys fordel. På daværende tidspunkt, med store statslige propaganda maskiner var det ikke særligt populært IKKE at være nummer et, så da Krustjof senere bliver interviewet om resultatet svarer han, at de kan skrive at han var sluttet på sejrsskamlen og Kennedy var kommet i mål som næstsidst. hehe

    SvarSlet
  2. Elsker Lastbandalive!

    Normal People er den absolutte favorit!

    /C

    SvarSlet